اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار به بنياد بوعلی سينا

استاندار همدان خبر داد:10میلیارد ریال امسال برای تقویت بنیاد بوعلی سینا اختصاص یافت.

اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار به بنياد بوعلی سينابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت ، استاندار همدان در نشست هیأت امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به شأن والای حجت‌الحق ابن‌سينا که مايه افتخار همدان و ايران است، از پيگيری های خود برای بازگرداندن تصوير بوعلی به روی دفترچه‌های تأمين اجتماعی سخن گفت.

وی با بيان اينکه به نظر می رسد اين کار اگر از روی عمد نباشد، ناشی از نا آگاهی است، اظهار داشت: در جلسات مختلف با معاون رئيس‌جمهوری و وزرای مربوطه، اين موضوع را طرح و به شدت نسبت به اين کار غير قابل قبول اعتراض کردم که در نهايت اعتراض‌ها نتيجه داد و قرار است تصوير بوعلی به روی دفترچه‌های تامين اجتماعی بازگردد.

استاندار همدان افزود: به تازگی دفتر اداری بنياد بوعلی به آرامگاه بوعلی و در کنار مرقد آن فيلسوف منتقل شده است و برای تقويت مالی اين بنياد 10ميليارد ريال در نظر میگيريم.

نيکبخت به کثرت مفاخر و مشاهير استان همدان اشاره و اضافه کرد: دانشنامه 120 جلدی همدان به علت کثرت مشاهير و مفاخر در حال تدوين است.

وی بر هرچه باشکوه هتر برگزار شدن آيين ولادت شيخ‌الرئيس در اول شهريورماه نيز تأکيد کرد و خواستار مشارکت همه سازمان‌های مرتبط در اين زمينه شد.

استاندار همدان گفت: هزينه ساخت مجموعه بوعلی که مورد درخواست آيت الله محمدی بود نيز مورد موافقت قرار گرفت.

امام جمعه همدان و رئيس بنياد علمی و فرهنگی بوعلی سينا نيز در اين نشست گفت: هيات امنای اين بنياد همگی از افراد ارزشی کشور هستند و اين امر فرصت مغتنمی در معرفی جايگاه و آثار بوعلی سينا به جهان است.

آيت الله غياث الدين طه محمدی افزود: مردم جهان اين فيلسوف را بيشتر به عنوان پزشک می شناسند و ما در اين بنياد سعی می کنيم همه وجوه شخصيتی، آثار و خدمات بوعلی سينا را به جهانيان معرفی کنيم.

وی تاکيد کرد: ابن سينا در تمام علوم زمان خود تخصص داشت و معرفی تاريخ کامل زندگی وی از ضروريات است.

رئيس روابط عمومی و امور بين الملل بنياد علمی و فرهنگی بوعلی سينا نيز در اين جلسه گفت: در 12 سال گذشته اين بنياد در معرفی ميراث شيخ الرئيس در قالب همايش های داخلی و خارجی و نشر برخی از آثار بوعلی سينا فعاليت مستمر داشته است.

توکل دارايی يادآور شد: طرح جامع تامين آثار مخطوط و چاپی بوعلی سينا، طرح ترجمه قانون به زبان فارسی، برگزاری همايش و نشست های علمی و فرهنگی، همکاری های بين المللی و ايجاد کتابخانه و مرکز اسناد تخصصی بوعلی سينا شناسی از جمله اقدامات اين بنياد است.

انتهای پیام/ا

بوعلی سینا بین 10 شخصیت برتر علمی کشور باید بهتر معرفی شود

برچسب ها: بوعلی سینا ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.